Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze verhuur of stylingitems? Kijk hieronder eens naar de veelgestelde vragen. Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag, dan kan je uiteraard contact met ons opnemen.

 

Collectie

Hoe komen jullie aan de items op jullie website?

Wij zijn erg trots op onze collectie stylingitems! Elk item is met liefde aangeschaft of zelfgemaakt. Wij speuren het internet/winkels af op zoek naar hippe, eigentijdse items en vinden daarbij zowel nieuwe, als unieke vintage pareltjes die een mooi plekje op een event verdienen. Ook maken wij in onze werkplaats zelf verschillende items om toe te voegen aan de collectie. Hou onze website in de gaten, want de collectie wordt regelmatig aangevuld!

Help! Ik zoek een item voor mijn event, maar hij staat er niet tussen! What to do?

Ondanks dat de collectie van My Eventials regelmatig wordt uitgebreid, kan het natuurlijk zijn dat iets wat JIJ in je hoofd hebt voor jouw event er niet tussen staat. Wij worden graag geïnspireerd door wat jij mist in onze collectie en horen dit graag! Wie weet schaffen wij het aan en kun jij het vervolgens huren.

 

Offerte aanvragen

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Geïnteresseerd in stylingitems voor jouw event bij My Eventials? Met behulp van een offerte weet je precies of jouw items beschikbaar zijn op de door jouw gewenste datum en hoeveel het kost. Verzamel de gewenste items op jouw wishlist en geef jouw huurdatum aan en of je jouw bestelling zelf komt afhalen/retourneren of dat je kiest voor transport door My Eventials. De huurprijs geldt voor een periode van vijf dagen. De standaard huurperiode loopt van donderdag tot dinsdag, op deze twee avonden is het mogelijk om jouw bestelling af te halen en te retourneren. Mocht jouw event nét op een dinsdag of donderdag vallen of komt de dinsdag- of donderdagavond nou écht niet uit? Dan komen we samen vast tot een alternatief moment. Vul je gegevens in en rond je offerteaanvraag af. Wij checken vervolgens of alle items beschikbaar zijn en als er bezorgkosten van toepassing zijn, rekenen wij die uiteraard netjes voor jou uit. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons de offerte. Easy as 1, 2, 3!

Welke huurdatum moet ik invullen?

De huurdatum is de datum dat je de spullen daadwerkelijk nodig hebt. Jij betaalt alleen de prijs voor deze huurdag, maar huurt de spullen voor 5 dagen: de standaard huurperiode loopt van donderdag tot dinsdag, op deze twee avonden is het mogelijk om jouw bestelling af te halen en te retourneren. Mocht je de spullen langer dan deze 5 dagen willen gebruiken, dan is dit uiteraard tegen meerprijs ook mogelijk. Mocht jouw event op een dinsdag of donderdag gepland zijn, dan is er in overleg een ander afhaal/retourmoment mogelijk. In dit geval geef je bij het plaatsen van de bestelling aan op welke dagen je de items wilt huren en welke dagen jouw voorkeur hebben om de spullen op te halen en te retourneren.

Voorbeeld:

Eendaags event: Ga je op zaterdag 5 oktober trouwen, dan vul je simpelweg 5 oktober als huurdatum in. Het ophalen gebeurt dan op donderdagavond 3 oktober en het retourneren op dinsdag 8 oktober. 

Meerdaags event: Als jouw evenement 3 dagen duurt (bijv. van 4 tot 6 oktober), vul dan 4 tot 6 oktober in. Ophalen is dan mogelijk op dinsdag 1 of donderdag 3 oktober en retourneren op dinsdag 8 oktober. 

Hoelang kan ik de items huren?

De huurprijs geldt voor een periode van vijf dagen. De standaard periode loopt van donderdag tot dinsdag. Het huurbedrag dat je op onze website vindt bij de items is dan ook voor deze periode. 

Mocht je de spullen langer dan deze vijf dagen willen gebruiken, dan is dit uiteraard tegen meerprijs ook mogelijk. In dit geval geef je bij het plaatsen van de bestelling aan op welke dagen je de items daadwerkelijk gebruikt en bekijken wij of de items langere tijd beschikbaar zijn voor jou!

Is er een minimum bestelbedrag?

Als je de items zelf op komt halen, kun je voor een bestelbedrag van minimaal €50,- bij ons terecht. Voor elke bestelling onder €50,- (incl. BTW) zijn wij genoodzaakt een administratieve toeslag van €15,- te rekenen. Gelukkig heeft My Eventials genoeg leuke items, zodat je makkelijk het minimumbedrag kunt bereiken!

Bij transport door My Eventials is het mogelijk vanaf €250,- items te huren binnen een straal van 30 km rondom Meppel. Voor locaties buiten deze straal geldt een minimumbedrag van €500,-. Het starttarief voor transport door My Eventials is €150,-. Voor uitgebreidere toelichting zie 'Verhuur & Transport' bij FAQ.

 

Factuur en betaling

Ik ga akkoord met de offerte, en nu?

Als je akkoord gaat met de offerte, is het verstandig dat je dit zo snel mogelijk bevestigd per mail. Zo weet je zeker dat er niemand vandoor gaat met de door jou zorgvuldig uitgekozen stylingitems. Nadat je de offerte per mail hebt bevestigd, ontvang je een factuur met een eerste aanbetaling (50% van het huurbedrag) die je binnen 14 dagen dient te voldoen. Na betaling ontvang je een bevestigingsmail van ons en zijn de items definitief voor jou gereserveerd! Twee weken voor jou huurdatum ontvang je het tweede deel van de factuur (50% van het huurbedrag + borg) die je dient te voldoen vóór jouw huurdatum. 

 Wat als ik iets wil wijzigen of annuleren?

Soms kan er iets gebeuren, waardoor je tóch wat wil wijzigen in jouw bestelling. We denken graag met je mee en kunnen de order aanpassen waar mogelijk. Na betaling van de offerte zijn de items voor je gereserveerd. Wil je je bestelling nog aanpassen hierna? Dat kan, mits het huurbedrag gelijkblijvend is en de items beschikbaar zijn natuurlijk. Bij annuleren gelden de algemene voorwaarden en zijn annuleringskosten van toepassing. Wijzigingen aanbrengen in jouw items kan tot maximaal 2 weken voor levering.

Kan ik mijn bestelling annuleren met slecht weer?

Helaas vormt dit geen reden om de bestelling te annuleren. Sowieso raden wij aan om altijd een plan B te hebben voor jouw event om niet afhankelijk te zijn van onverwachtse weersinvloeden. Het is belangrijk om te weten dat onze items niet bestand zijn tegen deze weersinvloeden. Zorg er daarom voor dat ze worden bewaard op een droge plek (bijvoorbeeld in een opbergruimte of garage).

 

Waarborgsom

Waarom moet ik een waarborgsom betalen?

Wij zijn heel blij met onze items en zijn er zuinig op. We gaan ervan uit dat jij als huurder dit ook bent, maar snappen dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Op je ontvangen offerte en factuur vindt je dan ook een waarborgsom (hoogte afhankelijk van jouw offerte) om de eventuele schade of verlies te verrekenen. Ook zien wij dit als extra motivatie om goed te zorgen voor onze items. Bij compleet en onbeschadigd retourneren krijg je deze natuurlijk weer terug. Het bedrag wordt binnen 14 dagen na retourneren op je bankrekening retour gestort. Bij elke bestelling rekenen wij een borg aan.

Hoogte van de waarborgsom:

Bij een besteding tussen de €50 - €100 bedraagt de borg €50.
Bij een besteding tussen de €100 - €250 bedraagt de borg €100,0
Bij een besteding tussen de €250 - €500 bedraagt de borg €250,00.
Bij een besteding tussen de €500 - €1000 bedraagt de borg €500,00.
Bij een besteding boven de €1000 bedraagt de borg €750,00.
Borg wordt verrekend/ingehouden indien spullen niet, kapot of vuil worden teruggebracht of de emballage ontbreekt of kapot is (dozen/kratten/karren etc.)

 Oops, I broke it. Wat nu?

Wij zijn heel blij met onze items en zijn er zuinig op. We gaan ervan uit dat jij als huurder dit ook bent en wij onze items volledig en in volmaakte staat terugkrijgen, maar snappen dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Mocht er toch iets stuk gaan of kwijt raken dan brengen we deze kosten extra in rekening en verrekenen we dat met de waarborgsom/extra factuur.

Wij rekenen reparatie/schoonmaak of vervangingskosten (nieuwprijs) wanneer:

  • Spullen niet, kapot of vuil worden teruggebracht
  • Emballage ontbreekt of kapot is (dozen/kratten/karren)

 

Verhuur & transport

Kan ik de items zelf ophalen?

Jazeker, de items kunnen op afspraak zelf opgehaald worden! Omdat My eventials het belangrijk vindt dat het betaalbaar blijft, raden wij ook aan om zelf op te halen en te retourneren. We hebben twee momenten per week waarop afhalen/retourneren mogelijk is: op dinsdagavond en donderdagavond tussen 17:00-21:00 uur. Ophalen is mogelijk op onze locatie in Koekange, Drenthe. Na afronding van de offerte hebben wij contact over wat voor jou een goed moment/tijdstip is om de items op te halen, zodat we zeker weten dat er iemand aanwezig is en de items voor jou klaarstaan. 

Wees je ervan bewust dat bepaalde items niet passen in een personenauto! Zorg ervoor dat je van tevoren weet wat wel/niet past in jouw auto. De afmetingen van elk item staan vermeld op onze website.  

Het lukt mij écht niet om de items op de dinsdag- of donderdagavond af te halen/te retourneren, wat nu? Mijn event is op een dinsdag of donderdag, wat nu?

Het kan natuurlijk zijn dat jouw event nét op een dinsdag of donderdag valt. Ook kan het zijn dat het écht niet lukt om de spullen op een dinsdag- of donderdagavond af te halen of te retourneren. Hoewel we naar deze twee momenten streven, is er in overleg een alternatief moment mogelijk. Hier komen we samen vast uit! Mocht dit het geval zijn, geef dit dan aan bij het opmerkingenveld bij jouw offerteaanvraag of mail naar info@myeventials.nl onder vermelding van jouw offertenummer. 

Wat zijn de bezorgkosten?

Wij bieden onze transportdienst aan bij bestellingen vanaf €250,- binnen een straal van 30 km rondom Koekange (Drenthe). Voor locaties buiten deze straal geldt een minimumbedrag van €500,-. Het starttarief voor transport door My Eventials is €150,- en is afhankelijk van jouw daadwerkelijke bestelling (volume en hoeveelheid) en de afstand. De definitieve transportkosten vind je daarom mede in jouw offerte. Wij doen ons uiterste best om de bezorg- en ophaalkosten zo betaalbaar mogelijk te houden en gebruiken de bezorgkosten zeker niet om winst te maken, maar dienen met verschillende factoren rekening te houden: inpakken van de vrachtwagen, reistijd, uitpakken op locatie, brandstof, vrachtwagenkosten. Omdat My Eventials het belangrijk vindt dat het betaalbaar blijft, raden wij aan om zelf op te halen en te retourneren.

Mocht je toch kiezen voor transport, dan vindt levering plaats op de begane grond tot de eerste drempel in huis. Op de dag van afhaling dienen alle items weer klaar te staan ​​voor afhaling, zoals afgeleverd. De bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand en de daadwerkelijke bestelling en worden op aanvraag berekend. Dit delen we vervolgens met jou in de opgestelde offerte.

Wanneer worden de items afgeleverd en weer opgehaald?

Wij leveren standaard de items op de werkdag vóór jullie evenement en halen het de eerstvolgende werkdag weer op. Wij bespreken de bezorg- en ophaaltijden individueel met je en proberen rekening te houden met jouw voorkeurstijden. Bezorgen/ophalen op een specifiek tijdstip/tijdsvak en weekend/feestdag kan enkel in overleg. 

Is opbouw en afbouw inbegrepen bij levering?

Nee, onze bezorgkosten omvatten uitsluitend het bezorgen en ophalen van de meubelen. Wij bezorgen begane grond tot de eerste drempel. Op- en afbouw is niet inbegrepen. Mocht je dit willen, dan zijn hier extra kosten aan verbonden en kun je dit aangeven bij het bestellen van de items zodat dit meeberekend wordt in jouw offerte. 

Hoe werkt het bezorgen?

Standaard leveren wij de items op de werkdag vóór jouw event en halen ze weer op, op de eerstvolgende werkdag na de gebruiksdag. Als je specifieke tijdsvoorkeuren hebt voor levering of ophalen, geef dit dan aan in de offerte. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden zijn.

Wij brengen de gehuurde spullen alleen op de begane grond en tot maximaal vijf meter van onze vrachtwagen, met een laad- en lostijd van maximaal 15 minuten. Als dit niet mogelijk is, dien je zelf te zorgen voor verdere transportmogelijkheden of voor passende assistentie.

 

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur een berichtje via de contactpagina of bel, WhatsApp of mail ons!

Mail: info@myeventials.nl
Tel: +316 43 56 40 36